Unde duci copilul la zoo in Bucuresti? … In Targoviste!

Atunci cand copilul zice cat e ziua de lunga „moni, moni, moni” (monkey, de la „5 little monkeys” ca sa fiu mai precisa), e clar ca are o obsesie temporara pentru maimute si se impune o vizita la zoo.

Desi are si capitala gradina zoologica, noi nu o indragim prea tare. Mereu mi s-a parut destul de neingrijita, iar ultima data cand am trecut pe acolo, vara trecuta, nu prea am vazut picior de animal. Cred ca am prins ora pranzului, cand mai toate dormeau.

zoo tgv

In schimb, la doar o ora si-un pic de Bucuresti, exista o alternativa demna de luat in seama: Targoviste! Nu ca ar fi orasul meu natal, dar e dragut, micut, cochet si, cel mai important, are o gradina zoologica pe care o recomand, in defavoarea celei bucurestene. De ce? Pentru ca e mai modernizata, pentru ca au inceput sa amenajeze niste habitate in care animalele sa se simta mai bine – spatii mai mari, deschise, fara custi – si pentru ca au muuuuulte maimute! Si maimute mici, puiuti, jucause, perfecte pentru bebelusi obsedati 🙂

La zoo se ajunge usor: cum vii din Bucuresti mergi drept inainte, treci pe sub poarta Bucurestilor si continui pana vezi pe dreapta turnul Chindia, parte a Curtii Domnesti. Imediat dupa, pe dreapta, se vede si intrarea centrala in parcul Chindiei, cel care adaposteste si vestitele maimute. Parcam masina, intram frumos pe aleea principala si imediat la stanga se vede poarta gradinii zoologice. Intrarea e 7 lei pentru adulti si gratis pt prichindei sub 3 ani (a, da, mai ieftin ca la Bucuresti)

Punctele mele favorite din complex sunt pavilionul felinelor – aici au facut ceva inedit, urci intr-un fel de foisor si te uiti la lei si tigri de la inaltime – si zona alocata ursilor – pentru ca nu mai exista garduri! Astept cu interes sa modernizeze intreaga gradina si sa ofere mai multa libertate cat mai multor animale.

ursi

Dupa vizita la zoo, e bine venita si o plimbare in parcul dimprejur. Nu e prea mare, dar e ingrijit, are lac, are o moara de lemn, are loc de joaca pentru copii si, bonus, se afla la poalele curtii domnesti, asa ca ofera niste perspective frumoase asupra Turnului Chindiei. Apropo, recomand si o urcare in turn, dar asta e o alta poveste.

In loc de final, niste link-uri utile:

Zile insorite!

3 gânduri despre „Unde duci copilul la zoo in Bucuresti? … In Targoviste!

Adăugă-le pe ale tale

  1. Trebuie sa recunosc ca sunt impotriva gradinilor zoologice de cand am vizitat-o impreuna pe cea din München. Rinocerul mi s-a parut cea mai trista fiinta pe care am intalnit-o. Aici, mai nou, parintii isi duc copiii la ferme. Sunt curioasa daca exista asa o alternativa si in ro.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Rinocerul e un animal care pare trist si in mediul lui natural 😀

      Dar da, sunt de acord cu tine, unele animale sunt nefericite in gradinile zoologice. Cred totusi ca nu chiar toate, unora e posibil sa le fie comod. Poate sunt si ele ca oamenii…unora le place o viata mai aventuroasa, unora le place rutina si siguranta. Diferenta e ca oamenii pot sa aleaga, animalele nu prea.

      Totusi,de gradini zoologice nu cred ca vom scapa prea curand, asa ca macar sa ne bucuram pentru animale atunci cand conditiile in care sunt tinute se imbunatatesc. De exemplu, stiu cum era gradina zoo din Targoviste atunci cand eram eu mica: ursi tinuti in custi de maxim 4m patrati, invartindu-se furiosi in spatiul lor ingust. Prin comparatie, ursii din pozele de mai sus se balaceau in piscinuta lor, se alergau unul pe altul si se intindeau la soare. Vreau sa cred ca le e mai bine.

      Da, exista ferme si in Bucuresti sau pe langa, a aparut de ceva timp conceptul asta si aici. Doar ca sunt de doua tipuri: unele oarecum naturale (http://latzara.ro/ce-ofera-ferma-noastra-3/), altele as zice artificiale(http://www.fermaanimalelor.ro/home ), unde animalele stau tot in custi. Diferenta e ca-s domestice. Dar intre un iepure care sta in cusca si un urs care alearga si se balaceste, parca mai fericit mi se pare ursul.

      Eu sunt o norocoasa, inca am bunici la tara care au animale, nu trebuie sa ma duc la o ferma „comerciala” pentru a-i arata Oliviei cai, vaci si porci 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  2. Ah, apropo de Munchen…sincer nu imi mai amintesc mare lucru de acolo, cred ca nu m-a impresionat, dar am vazut recent gradina zoo de la Praga care este geniala, mare, spatioasa, salbatica.

    Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Blog la WordPress.com.

SUS ↑